Followers

KEINDAHAN NUN JAUH DIATAS..........

Sungguh agung ciptaan tuhan....bumi dan alam semestanya amat mengagumkan....

dulu kecik2 aku suka tengok langit....tengok bintang...tengok bulan.....mak aku cakap bulan tu cantik ...tapi bila aku da besar sikit da belajar sains baru aku tau mak aku tipu(aaisssshh ..tak baik kate g2...)yela sebab bulan berkawah-kawah...boleh ade volcano lagi kan..hehehe....aku tanam niat nak pegi bulan nak pergi angkasa..aku nak jadi orang malaysia pertama pegi sane...(huh tapi dr muzaffar tu dah amik alih tempat aku dah...aishhh terbantut cita-cita aku.....tetttt)...So aku terpaksa wat cita2-cita len la kan........




























haa yang ni aku nak naik benda ni dulu sebelum orang len....kalau tak aku tak tau nak wat cita-cita ape dah...(huhu)





*kita senantiasa dilihat walau dimana kita berada....:)




AKU NAK MASUK BLOGLIST ATOK!

Atok...ooooo atok...cucu buat ni khas untuk atok sebab cucu suke tengok atok yang tak de gigi hehehe.........meh kita same2 melawat atok kite meh... boleh klik kat gambar atau boleh pegi kesini....



korang ikut la ape yang atok kita nak ni yerr...
•Buat satu entry bertajuk AKU NAK MASUK BLOGLIST ATOK!
•Letakkan header blog / badge atok pada entry tersebut
•Linkkan kepada BLOG/ ENTRY ini.
•Kasi kepada atok url entry bloglist peTUA KITA semua tersebut pada ruangan komen entry ini
•Tunggu ruangan BLOGLIST ATOK yang akan atok buat dalam masa terdekat.

done!





*kenape kita kena sayang atok kita??????
sebab.............................................................

Bangunan Tertinggi di dunia



Burj Dubai...lagi bangunan tertinggi didunia yang akan mengalahkan semua bangunan yang ada kat dunia ni...meh tengok ranking dia...muncung puncak bangunan yang tajam tu burung bertenggek kat situ pun boleh mati...(eh sampai ke burung setinggi tu..huaaaa)......agak2 berapa juta lif diorang nak gunakannnnn.....tangga pulak berapa ratus juta haih......






tuu kan..kalah pun menara petronas malaysia....ngan taipei....

yang ni pulak fasa pembinaan setiap tahun....





ade lagi ke yang tertinggi selain menara burj dubai ni...rasanye ni paling tinggi kot setakat ni....kalau ada lagi nanti aku post len erk....hehehe....

*sepandai-pandai tupai melompat akhirnye jatuh ke tanah jugak(tersembam ke bawah tanah lagi...)...:)

Tiba-tiba bila dah hilang..




haii....dalam blog kita menulis..memang tangan jer yang bergerak kan..kat luar kita berkomunikasi dengan suara untuk berinteraksi(ushhh ayat skema..heh)kalau tiba-tiba anugerah suara yang kita ada tu kan ALLAH tarik balik macammana....?? pernah korang tau perasaan orang yang bisu...pernah kita faham apa yang diorang cakap dengan bahasa isyarat kalau tak tau dan tak de ilmu...
jom kita belajar sikit2 la kan apa yang diorang cakap...sekurang-kurangnyerr tak banyak sikit pun kita dapat bantu diorang kalau diorang memerlukan pertolongan...kalau tidak dia nganga tercengang kite pun sama duk ha ha ha(terangguk-angguk).....last2 mulut boleh masuk lalat kalau duduk tepi tong sampah...(da xde tempat len ke aku nak cakap..heeeeeeeee)

meh meh belajar....BAHASA ISYARAT..












haaa...da habis belajar....kalau tak nak tengok pun, tengok la sikit-sikit..jeling2 juling pun takpe..mana tau satu hari nanti kita perlukan benda ni kannnn.....


*Hargailah apa yang kita ada sekarang dan jangan menyesali bila dah hilang.....:)




SALAM MAULIDUR RASUL



Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.



*Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.



Kebangkitan pahlawan tanah air

Neong...neong..salamm....u oll semua...wah wah lama tak mengadap dan melayari dunia internet(fuh da macam duk kat rimba penuh kehijauan..)...2 weeks..makkk oiiii..lama tak update...lame ke ek..muahhahaaahahaha..(jahat betul gelak....)...komitmen yang semakin tinggi...haha..(macam orang keje koporat lerr pulak)...biar je la erk...yang penting aku nak kongsi benda ni ngan korang semua....

kemunculan hang tuah,hang jebat,hang lekir,hang kasturi,dan hang lekir ke tanah melayu semula...!!

PROTON LEKIR

Kereta yang ni kalau aku bawa sorang menyusuri tepian pantai..(fuhh ayat skema..) dengan tiupan angin sepoi-sepoi semput...hee..pakwe lalu sebelah pun leh tercabut tayar motor.haha...(berangan je la ko ni ek!!!)


PROTON KASTURI

jenama yang ni..tengok rekabentuk aku tak berapa nak minat sangat la(ko ingat senang nak rekabentuk kete...komplain je tau...kan..) da memang aku tak minat la....dia macam ala-ala sopan sikit...nanti malu-malu kucing nak naik..hehe


PROTON JEBAT

Yang ni apa pulak erk...okey la not bad kan...cuma dia banyak lubang-lubang angin...sape yang banyak angin tak boleh naik kete ni hahaha.....


PROTON TUAH

Tuah..bila nama da tuah memang nampak gah..elegen..smart..boleh lawan ngan kete import dah...pas ni hang tuah moden boleh bawa puteri gunung ledang(aku ler tu...wekkkk) jalan2 satu dunia eh 1Malaysia ngan kete ni..hehehe...


PROTON LEKIU


bila erk aku dapat pakai yang besar macam ni...tunggu aku da ada cucu cicit piut miung(eh ade ker..???)....baru boleh muat satu mpv ni kan...hehehe.....

TAHNIAH..kepada proton kerana membangunkan rumah tangga..tersyasyul la nyah...membangunkan konsep kereta yang mengikut era kemajuan teknologi kini...


*Sokonglah barangan buatan tempatan.....:)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...