Promotional Tools

Followers

Ehh Nenas ke Nanas...


Assalam....aku tak tau aku melalut nak wat cerita pasal nenas ke nanas ni...tapi yang pasti mungkin ada jugak yang keliru kan..kalau korang google pun kat mr goooooooogle(yang ade bnyak ooo ni)...pasti kalau "nenas" banyak berkaitan kuih...(kuih tat..dan kuih sewaktu dengan yang seibu sebapa)....kalau "nanas" banyak berkaitan buah tu sendiri dan air die...(tapi tak tau la kalau mesin google korang berlaku sebaliknya hehehehe...)

Tapi kawan-kawan ye....perkataan sebenarnye ialah NANAS....tak percaya sini bukti
http://ms.wikipedia.org/wiki/Nanas

kalau tak nak baca yang panjang baca fakta asas die yang ni..korang pun malas nak bacakan...baca yang ni je la erk..nah!! yang bahasa melayu punyer...

Nanas (nama saintifik: Ananas comosus)(nak namakan anak korang nama ni tak hehehe) ialah sejenis tumbuhan tropikal.
Ia dalah tumbuhan asli berasal dari Brazil, Bolivia, dan Paraguay.
Tumbuhan ini berada dalam kumpulan bromeliad (Famili Bromeliaceae), tumbuhan yang rendah saka bak herba (herbaceous perennial) dengan 30 atau lebih daun yang panjang, tajam mengelilingi batang yang tebal.
Buahnya dikenali sebagai pineapple dalam bahasa Inggeris kerana bentuknya yang seperti pokok kon pain. Perkataan asal orang Tupi untuk buah ini ialah anana, yang bermakna "buah yang sangat baik".


p/s:Nanas mengandungi khasiat vitamin A, B1 dan bromelain digunakan untuk melembutkan daging (daging manusia boleh tak :P.)

mengandungi asid sitrik yang berkesan untuk menghilangkan lemak dan menguruskan badan.(haaa jom ramai2 makan nanas 1 hari sekilo!! tettttttt......boleh mati kekenyangan nanas)



Ucapan untuk prime minister:cukup panjang tak ni.....hehehehehe.........(blogger pertama yang suh aku update panjang2....tak best la dengar aku celoteh...nanti telinga korang tumbuh bunga lavender..ngeee...)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...