Promotional Tools

Followers

BAHAYA PASSWORD



Mungkin memang ramai yang dah tau terlalu ramai hackers kat luar sane yang nak curi maklumat kita tujuan dia cuma dia yang tau kan..so perkara penting nama dan no ic mesti dijaga..kenapa cakap pasal benda ni sebab ramai da kawan-kawan aku terkena dengan pencerobohan password...Bila kita dah tau bahayanya aku pasti korang semua akan lebih berhati-hati....dan silap-silap taknak guna laptop dah hahaha....

Keylogger> benda ni penting bagi hackers untuk mendapatkan email,password dan segala perkara yang ditaip di keyboard akan dihantar ke email diorang.dengan tu....semua maklumat rahsia kita diorang akan tahu kan.

Langkah utama yang patut kita buat.

1)Gunakan nama pengguna yang unik
2)Kata laluan yang senang diingat tetapi sukar diteka.contoh :c1L1p4d1
3)Tambahan simbol khas seperti ! @ # $ % ^ & * akan meningkatkan lagi tahap kesukaran untuk diteka.contoh:c1L1p4d1@7
4)tukaran kata laluan secara berkala
5)Jangan berkongsi nama pengguna dan kata laluan
6)Pelbagaikan kata laluan untuk setiap nama pengguna
7) Berhati-hati dengan laman Phising

Ape la kan phishing ni kan....pancing ikan ke hehehe....ni la yang selalu berleluasa..Phising ialah usaha mendapatkan nama pengguna dan kata laluan melalui laman web yang dibuat hampir sama dengan laman web asal tetapi ia dibuat dalam server lain yang hanya dengan tujuan mendapat nama pengguna dan kata laluan anda.

8)zip atau rar kan folder private korang semua...sebab...kalau laptop hilang atau dicuri folder tu selamat la jugak kan.

korang boleh try guna antivirus ni security360 klik je untuk download.


Tengok dia da detect sebanyak 136 kat laptop aku waaaaa..........nape tak 1000...betul nak ternak la ko ni...hahahaha........

kelebihan antivirus ni ialah boleh remove Malware,Spyware,Adware,Trojans,keyloggers,Bots,Worms dan pelbagai jenis virus yang lain .so cubalah dulu.kalau nak tau kepoweran nyer ye...:)

*Mencegah lebih baik dari mengubati....:)


Make Your Own Gifts Here

1 comments:

zero said...

info yang bagus untuk dikongsi.. lagi bagus kongsi antivirus free hehehe.. nanti aku sedut..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...