Followers

KOMPUTER VS MANGKUK TANDAS


Antara dua benda ni mana lebih kotor...jawab-jawab.....(cepat..!! cikgu rotan nanti...)....




Jawapannye anak-anak murid kesayangan cikgu....ialah KOMPUTER!!! (ha kenapa? kenapa?)

bukan ke mangkuk tandas tu tempat buang najis maksudnyer lagi kotor la.....(no no no no......)

komputer di pejabat mempunyai 400 kali ganda bakteria daripada tempat duduk tandas.(percayalah....)

Meja , papan kekunci dan tetikus komputer pun tak jauh beza. Hakikatnya sebenar yang harus kite terima(isk isk isk), pejabat adalah antara tempat yang paling banyak mengumpul kuman ( fabrezeeeee....meh sini...........!!!!!! banyak kuman kat sini.....)

Mesti ramaikan yang cakap tandas atau bilik air tempat yang kotor(eeeeeeeeeee.........banyak najis mutawasitah...hee) .....tapi anak-anak sekalian yerr...bilik air sering dibersihkan malah dinyahkan kuman....kira ada jugak orang jaga....abes komputer sempat ker kita nak basuh hari-hari(uiii boleh ke basuh komputer hahahaha.....) papan kekunci yang korang tekan 2 kompem ke tak de kuman....ntah dari mana-mana terus on pc ke laptop ke terus tekan-tekan tak ingat dunia....kalau nak makan jerr basuh tangan kan...????(kenyit mata.....:))........

fakta yang ingin dikongsi sama2...jom kita terjah....

*kira-kira 30 peratus daripada kuman pada telefon skrin sentuh disebarkan ke tangan pengguna dan sebahagian kuman terbabit pula akhirnya memasuki tubuh.

*Kuman yang dipindahkan menerusi tangan biasanya kuman yang boleh menjadi punca pelbagai penyakit, daripada selesema hingga kepada penyakit serius

*Secara purata butang ATM mengandungi 1,200 kuman, iaitu lebih banyak daripada kebanyakan tombol pintu tandas awam.


haaaaaaaaa.....macam mane..takut tak murid-murid.....


macam biasa.....pesanan penaja bergaya....

Gunakan sabun ANTABAX....(anda sihat keluarga bahagia......)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...