Followers

TAK SELAMAT DA KE???TOLONG!!!

Air mineral vs air minuman...

Dua-dua air kan???so??.....aku pasti kita ni 100 peratus akan minum air...(da  tu takkan air minum kite pulak huhu).....tapi mungkin ramai yang tak tau jugak apa beza antara dua-dua air yang dibotolkan tu....kalau yang cukup teliti dok membelek air botol yang korang minum tu diorang tau la..memang korang hebat lahh...(cayalah!!)...memang ada bezanya ye kawan-kawan...

kite tengok sini apa yang membezakan kedua-duanya



cuba tengok kat anak panah tu satu drinking water satu lagi mineral kan???(pas ni leh la tengok...) yang kat drinking water tu ada proses reverse osmosis(tau ker reverse osmosis tu ape??? meh ni cikgu nak ajar heeeeeee.....macam nak ajar biologi la pulak)aku pasti la kalo korang nak bace sejarah ke fakta ke punye la malas...kan?..kan? so aku ringkaskan jer...biar senang paham...

Reverse Osmosis 
ramai jugak panggil Air RO (lepas ni kalau orang tanye pastikan anda boleh jawab yer...tuan-dan puan-puan)... air ni adalah air yang paling kosong (air mati) - tiada sebarang mineral atau zat.Memang bersih dan bebas daripada kuman tapi tak ada bawa manfaat kepada keperluan kesihatan kita ni.

Air mineral tu apa pulak???(wat muka blurrr dulu...)

Air mineral tu kan air yang telah ditapis segala kekotorannya tapi ada mineral, elektrolit mineral, zat-zat dan oksigen -  dikenali sebagai air mineral hidup atau air hidup semulajadi.(kalo air da hidup habisla orang mati....???)

Kebersihannya setara dengan air RO, bezanya RO tak ada sebarang zat atau mineral.

Oleh kerana air R.O tidak ada sebarang zat, kalau masuk  ke dalam badan, ia juga akan menyerap/ mencuri zat-zat yang ada dalam tubuh kita. uiiitt ini amat berbahaya terutamanya kepada orang yang telah sedia sakit. dah la sakit, hilang zat pulak. Air RO ni  bahaya jika diberikan kepada mereka yang sakit. Hentikan sekarang jugak(katakan tidak pada rokok!!!...ko nak ngarut lagi nihh...)

okeyh yang ni korang tengok pulak erkk


Tengok jenis punca air tu dari mana....so???

 
p/s
Mineral sangat penting untuk tubuh badan kita. Sebab tu la Allah jadikan semua air tawar di dunia ni mengandungi mineral. Oleh kerana dunia kita ni kan semakin tercemar, jadi takungan air mineral hidup ini cuma tinggal 5 tempat je di seluruh dunia .

Anak-anak sekalian....(gaya ustaz fizi) mengapa kerajaan tidak membenarkan air RO yang dibotolkan dilabel sebagai air mineral - mesti ditulis sebagai air minuman sahaja? kenapa erkk?(mata kelip2) sebab  air mineral ni  tinggi nilainya dan mesti sah sumbernya, barulah boleh dilabel sebagai air mineral.(RENUNG_RENUNGKAN DAN SELAMAT BERMINUM......)



*sejak bila aku jadi prihatin nie????heeeeeeeeeeeeee.....sejak aku makin kurangkan gula dalam minuman.....(selalu kena tarik telinga ngan akma sebab aku selalu membebel buat air x maniss!!!) dia selalu wat air x menepati  kemanisan aku lerrrr..........(muka bengang sanggup aku tambah gula berkilo-kilo..haaahahaha.....teruk sungguh..

 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...