Followers

SEUMUR HIDUP TAK MAKAN

Haaiii..bertemu kembali kawan-kawan...maaf la kalau tak update untuk beberapa purnama dan ketika...dek ke"buzy"an yang sedang dialami.....:( ..tapi tak pe..amik sikit mase untuk berkongsi cerita ngan kawan-kawan semua yer....

TIMUN!!!!!


ni la benda nyer....memang dari kecik aku tak pernah makan......(sejak azali fresh dari kandungan....)hehe...aku nak kongsi kat sini sebenarnya timun memang banyak khasiat kan...tapi tak pe khasiat timun-timun tu aku bagi kat kengkawan aku sume...biar mereka sihat dan kuat dan aku kurus kerempeng.......hahahaha...kalau aku makan sayur..kalau aku makan burger....kalau aku makan nasi lemak.....aku cume cakap.....SAPE NAK TIMUN!!!!!!......diorang dengan rela hati akan menghulur pinggan masing-masing..ade tu memang da tunggu kat depan aku(macam nak terkam kucing....heeeeee) dengan perasaan yang berbunga-bunga aku akan menyerahkan segala khasiat yang ada(timun)..hehehehe.........(sudah-sudah...jangan merapu.....)

aku tau korang memang malas nak baca panjang-panjang....meh sini baca aku da senaraikan khasiat majumia hijau nih....heeeeeeeee...





1.Fungsi timun ialah untuk menyejukkan badan

2.Mengandungi kalsium, zat besi & Vitamin C.

3.Sangat kaya dengan kandungan mineral

4.Mampu mengekalkan kandungan alkali dalam darah kita.

5.Kandungan jus di dalam timun amat mujarab untuk merawat gastrik, ulser serta kandungan asid tinggi

6.Cecair daripada bijinya dapat merawat masalah kekerapan buang air kecil.

7.Perahan airnya juga boleh merawat kudis

8.Parutan timun juga boleh digunakan untuk rawatan kecantikan seperti masalah jerawat

9.Berfungsi sebagai merawat kulit yang terbakar

10.Hirisan timun juga boleh digunakan sebagai penyejuk demam, sesak dan pening kepala, mata letih, kaki berdenyut dan sebagainya..

11.kulit muka yg kasar juga boleh dirawat dengan menggunakan timun

haa ni la dia senarai yang aku rasa korang mampu baca hehehe..kalau ada lagi boleh la tambah-tambah yerrr....

Okey yang ni pulak...sekalung bunga TAHNIAH kepada pemain bola sepak negara yang bermain dengan baik sekali(semangat kejar-mengejar bola yang 1....)




aku rasa malaysia memang kena pakai baju warna biru baru boleh menang hehehe...(wekkk mentang2 ko punyer warna peveret...heeeeeeeee)MALAYSIA BOLEH!!!!!! yeahhhh


*Pesanan iklan berantai

jangan memandang rendah kepada orang lain......kadang-kadang diri sendiri tak semestinya baik.....



1 comments:

geekz36 said...

timun antioksidan yg baik, blh cegah kanser

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...