Followers

PENCARIAN BERMULA.....

Macam nak cari harta karun la pulak.........(dapat emas bertimbun best jugak....:)...nak cerita yang aku telah memerah otak (bayangkan kalau perah santan......) beberapa hari dan beberapa minggu untuk mendapat kan tajuk dan projek yang aku nak buat  bagi projek akhir semester....dengan penuh keriangan dan menunjukkan baris gigi yang tak rata..aku nak mempersembahkan tajuk projek yang bakal aku buat nanti....

"ONE STOP INFORMATION KIOSK".....

(ape benda alah nie...ni projek apa???...macammana benda nie???....) aku tak tau la kalau korang tau ke tak...tapi aku rasa kalau korang belajar dalam multimedia tajuk belakang akhir aku tu mesti korang da tau apa dia kan???.....ianya berkaitan dengan kiosk maklumat.....korang pernah pergi hotel(yang ni la aku buat berkaitan hotel dekat-dekat tempat aku jerr),pasaraya ke atau mana2 tempat yang ramai orang kan...(angkat kening...).....kat satu sudut tempat korang mesti nampak mesin yang atau komputer (dia duduk diam2 je tak gerak-gerak) bila korang dekat makin dekat makin dekat.....(wat macam serang hendap tu.....)...korang boleh touch2 die untuk tahu maklumat mengenai tempat atau apa2 yang korang nak tau pasal tempat tu kan........




sumber dari mr goooggggllleee

ni antara contoh yang aku dapat dari internet...lebih kurang macam tu la.... ada banyak lagi contoh sebenarnya....

"Kiosk adalah salah satu cara untuk menerangkan kepada pengguna tentang maklumat - maklumat yang ingin di sampaikan selain ianya boleh di ketahui hanya dengan satu click pada sebuah kiosk  Seiring dengan pembangunan serta kemudahan teknologi maklumat, yang sememangnya lebih memudahkan pelanggan kerana maklumat hanya boleh didapati hanya di hujung jari, oleh itu kiosk ini direka khusus untuk memudahkan serta mesra pelanggan. "


*mula-mula aku nak buat berkaitan cd interaktif..tapi....(bila bincang ngan partner...pusing kiri-pusing kanan.....geleng2 kepala.....) kitorang amik keputusan nak buat benda ni je...walaupun aku rasa cabaran berat disitu aku akan cuba....:) plan b aku akan buat pasal cd interaktif kalau cadangan ni ditolak...(harap-harap penyelia terima kalau tak.....aku kejar dengan buldozer!!!) huh berani tu......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...